I dag er der heldigvis hjælp at hente, for flere og flere bureauer har specialiseret sig inden for netop online markedsføring. Denne type markedsføring dækker over al kommunikation som foregår via online kanaler. Dette være sig SEO, Google Ads, eller annoncering på Facebook og LinkedIn. Fælles for alle disse forskellige kanaler er, at det er muligt at måle effekten på ens indsats. Ved at rådføre sig med et professionelt online markedsføring bureau kan du sikre at din strategi giver afkast, og opnår de ønskede succeskriterier.
Historien omkring online markedsføring
Et klassisk mantra omkring marketing er; at halvdelen af pengene brugt på marketing er tabte, problemet er, at jeg ikke ved hvilken. Dette mantra er stadig den dag i dag rammende for mange af de klassiske markedsføringskanaler, såsom bannere og radioreklamer, hvor det ikke er muligt at måle den direkte effekt. Og det er netop derfor at online markedsføring vinder mere og mere frem.
Mål din effekt
I dag kan det meste spores og måles, du kan se præcis hvor mange, der klikker sig videre til dit website, og mange der køber dit produkt. På den måde kan du se, hvis den ene af de kampagner performer bedre, og på den måde fokusere dit annonce forbrug, således at størstedelen af dit budget anvendes her. Du kan desuden blive klogere på, hvad det koster dig at få nye kunder og meget mere.
Udnyt mulighederne indenfor online markedsføring
Tør du tage udfordringen op, og få succes med online markedsføring? Så har vi her samlet de vigtigste punkter i en kort guide, så du kan komme godt fra start.
Fokusér på konvertering
- Kend dine USP’er, hvorfor skal kunderne vælge jer frem for konkurrenten? Få styr på den røde tråd i kommunikationen.
- Vis du elsker dine produkter, det skaber nemlig bedre indhold, som virker mere troværdigt.
Google Ads
- forsøg at lave dine annocegrupper så specifikke som overhovedet muligt! Det handler om målretning
SEO hvad for noget?
- Det er de gode links der tæller og ikke mængden!
- Få taget 20 gode billeder og skriv 10 forskellige tekster. Placér disse på 5 – 10 forskellige websites.
- Ensret dit navn, adresse og telefonnummer på alle platform, så du kan blive fundet på local search.
- Bed dine kunder om at skrive anmeldelser
- opret din virksomhed i Apple maps, TomTom og Yelp
Mobilens digitale muligheder
- få en strategi for, hvordan du kan ramme dine kunderne på deres mobiler. Mobile-first hjemmesider ses oftere og oftere.
- Optimér dit website til mobilen.
- Lav aldrig noget, der er mindre end 88 pixel! Det er bredden på en finger.
Sociale medier
- fokuser på at skabe engagement blandt din målgruppe på Facebook
- lav indhold, hvor din målgruppe lærer dig bedre at kende.
- Konkurrencer er utrolig populære og kan have stor værdi for dig og din virksomhed.
Online konverteringer.
- lav brugertest, og spørg dine kunder, inden du laver dit website.
- evalurér på alle ændringer.
Dette var blot 16 gode fif til hvordan du kan optimere din online markedsføring, og dermed skabe bedre resultater.